Bezešvé textury

Jednou z užitečných věcí, kterou by měl umět asi každý, kdo to myslí s Photoshopem vážně, je vytvoření vlastní textury. Jasně, na webu jich je spousta, ale většinou jsou buď dobré, nebo bezešvé. Proto myslím že není od věci, pokud si nejakou dokážete vytvořit sami.

Pozn.:  Pojmem “bezešvá  textura” je takový obrázek, u kterého není při opakování zřetelná hranice – šev.

1. Otevřeme obrázek ze kterého budeme vytvářet texturu, pro začátek zkusíme najít nějakou jarní svěží travičku.

Pro účely tutoriálu vyřízneme z hlavního obrázku oblast cca. 400 x 400 px. Jinak je to samozřejmě na vás.

t11

2. Použijeme Filter > offset s parametrem 100 pixelů svisle , tím přesuneme viditelný šev do oblasti, kde s ním budeme pracovat.

t2

3. Nástrojem patch tool (záplata) vybereme oblast kolem viditelného švu. Po vybrání oblasti táhneme myší někde od středu oblasti a zkusíme najít alespoň nějakou část obrázku, která přibližně navazuje na některý z objektů. Photoshop už další špinavou práci udělá za nás.

t4 t13

4. Stejným postupem posuneme obrázek vodorovně a vyretušujeme svislou hranu obrázku.

t7

Výsledný obrázek pak vypadá asi takto:

t131

5. Soubor si pro budoucí použití uložíme jako texturu.

Edit > Define pattern

t12

(téma použito z anglického článku, ale tam na to jdou fakt trochu složitě)

Komentáře

2 Responses to “Tip pro Photoshop – jak na bezešvé textury”

  1. 3CK on August 9th, 2009 21:13

    Zdravím,
    je to sice pěkný návod, ovšem v praxi se tohle dělá zrcadlovým převrácením textury a napojením na okraj který nesedí.

  2. admin on August 9th, 2009 21:22

    Někdy zrcadlové převrácení nevypadá dobře, třeba tráva nebo textura má určitý sklon apod. Tohle je sice těžší, ale někdy s lepším výsledkem. Zkus si třeba tuhle trávu udělat zrcadlením.

Váš komentář: